Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Terapia dyskalkulii

DYSKALKULIA

łac. calkulare - liczyć, dys - trudność


Jeśli Państwa dziecko:

Þ    nie potrafi odczytywać informacji przekazanych rysunkiem, grafem, schematem, tabelą, wykresem, gubi cyfry i znaki działań,

Þ    błędnie odczytuje zapisy i wzory matematyczne,

Þ    ma kłopoty z porównywaniem figur i ich cech: położenia, proporcji, wielkości, odległości,

Þ    myli cyfry i liczby o podobnym kształcie, na przykład 6 - 9.

Þ    zapisuje liczby w odbiciu lustrzanym,

Þ    przestawia cyfry w liczbach, np.56 - 65,

Þ    odczytuje liczby od prawej do lewej strony, to jest 345 zamiast 543

Þ    myli znaki: większy, mniejszy,

Þ    ma trudności w orientacji na kartce papieru ( kłopoty z poleceniem typu: narysuj kwadrat po prawej stronie, rozwiąż zadanie  znajdujące się na dole kartki),

Þ    ma trudności ze znalezieniem strony,

Þ    ma trudności z prawidłowym umieszczeniem liczb w kolumnach,

Þ    ma problemy z przeprowadzeniem operacji w odmiennych kierunkach, np.: zaczynanie od prawej strony w dodawaniu, mnożeniu, a od lewej w dzieleniu,

Þ    ma kłopoty w rozumieniu pojęć związanych z czasem i przestrzenią,

Þ    ma trudności w zapamiętywaniu wzorów i definicji, w uczeniu się nazw dni tygodnia, miesięcy, tabliczki mnożenia,

Þ    ma wolne tempo w wykonywaniu prostych operacji rachunkowych w pamięci,

Þ    ma problemy ze zrozumieniem poleceń i objaśnień nauczyciela,

Þ    ma kłopoty z rozwiązywaniem nawet niezbyt złożonych zadań tekstowych,

Þ    ma trudności w werbalizowaniu swoich myśli - niemożność wytłumaczenia jak zadanie zostało wykonane,

Þ    ma trudności w skupieniu uwagi na bodźcach słuchowych, w różnicowaniu wyrazów o podobnym brzmieniu, czyli przyprostokątna i przeciwprostokątna,

Þ    nieczytelnie zapisuje, ma brzydkie pismo utrudniające precyzyjny zapis a co za tym idzie wykonywanie działań,

Þ    nie nadąża z przepisywaniem z tablicy, wolne tempo wykonywania obliczeń, dłuższy czas pisania sprawdzianów,

Þ    nie lubi matematyki,

zapraszam na zajęcia